Saturday, October 1, 2011

Mari kita ketawa

salam.

Hai korng Cik Suer nak kongsi ngan korang ni cerita lawak.. Ektuali Cik Suer share dari Muka-Buku.. Msti ada yang da tau kan.. Tp yg tak tau lagi mari kita ketawa sesama.. Lawak ehh.. 

LAWAK ✿ KISAH ISTRI & SUAMI
Suami : “Ema.. abang pergi dulu ya”
Isteri : “Abang tak sarapan dulu?”
Suami : “Tidak.. abang nak cepat nie!”

Lalu sisuami mencium bibir isterinya dengan mesra dan berkata “inilah sarapan pagi abang” 

... Tengaharinya. . si suami pulang kerumah..

Isteri : ” Ada apa abang balik kerumah tengahari ni?”
Suami : ” Ada sesuatu yang tertinggal”
Isteri : Marilah makan tengahari dulu”

Suami : “Tak pe lah.. abang nak cepat nie”  
Lalu dengan mesranya sisuami menghampiri isterinya dan mencium “dahi nya” sambil berkata “inilah makan tengahari abang!” 

Petangnya.. ketika si suami pulang dari kerja dia terkejut melihat sikap isterinya yang duduk diatas periuk nasi yang panas membara.. lalu bertanya..
Suami : “Awak sedang buat apa tu?”
Isteri : “Panaskan makan malam bang!
Isteri yang solehah la dia ni.. Anda semua sanggup tak buat mcm dia ni ^.^

LAWAK ✿ KISAH C NENEK
Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak. Rakan-rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya. Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut, nenek itu berkata “Nanti dulu”. Beberapa minit kemudian mereka berkata ingin melihat bayi itu lagi. Tetapi nenek itu tetap berkata “Nanti dulu”. Akhirnya mereka bertanya : “Bila kami boleh melihat bayi engkau..?” “Bila dia menangis”. “Kenapa kami harus tunggu sampai dia menangis?” “Sebabnya aku lupa.. dimana aku letak bayiku tadi..” 
Astagfirullah nenek ni da nyanyuk la.. Abis la baby tuu >.<"

LAWAK ✿ CUCUKU
Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.


budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????
Tak boleh blah punya cucu ~ Adeii @.@


LAWAK ✿ JUSTIN BIBIR
Punya Sexy.. Tergugat iMan >.<"

Hahaha.. Korang ada tak lagi crita² lawak.. Mei la share juak.. Nak tawa tebahak² ni.. wakakaka

6 comments:

Azura said...

hahahaha klakar :D

✿Cik Suer✿ said...

hahahaa.. gelak jgn tak gelak.. ^______^

Mr.Jun / Mr.J said...

hahahaha tumpang gelak skali :p

xsuka lawak JUSTIN BIBIR 2 huh~~ tapi yg nenek 2 lawak keh3 nenek2 skalian jgn branak lagi yew hehehe...

✿Cik Suer✿ said...

biar la ba dear.. nak baby lg kan.. ada gak kwn cucunya kan.. tp susah gak klu da nyanyok kan.. hahaha...

NasZ said...

hahaha..memang lawak.

MOHD NASER.com

✿Cik Suer✿ said...

hahahaa.. buat senaman mulut da kan.. hahaaa~