Friday, June 8, 2012

DiBuli ~ DiSayangi

♕Assalamualaikum♕

4hb June 2012 ~ Aku telah di pindahkan ke seksyen lain.. Dahulunya aku berada di Sekyen Terimaan. Seksyen yg sangat aku sayang.. Bukan sahaja collegues malahan Boss juga ku sayang.. SangtII bahagia dapat kerja di Seksyen itu.. Banyak sangat pelajaran dan pengalaman dapat ku perolehi di sana.. Tapi itu semua tidak berpanjangan kerana aku skrg berada di seksyen lain. 

Aku telah di rotate ke Bahagian Pentadbiran Jabatan Bendahari. Di sini terasa sungguh aku DIBULI oleh collegues di bhgn ini. Hanya buat benda yang remeh temeh. Yang benda bkn aku sepatutnya buat. Hanya buat minit kerja semua fail yang bertimbun.. SuratII yang sudah bertahunII di pisahkan dan di failkan..Dah la update minit kertas fail xblh taip.. Nak kena tulis tangan lagi tu.. Adeiii sangatII memenatkan.. Paling xsuka bila boss suruh org tu buat sesuatu kerja kompem org tu suruh aku buat wlpun tym tu aku tengah bnyk kerja.. Pastu org tu buat la hal dia.. On9, FB, YM.. Adesss!! Terasa sangat dibuli.. Benci Oooo..  Tapi xpala.. Aku akan cuba bertahan utk 2 mggu ni.. Kalau masi lg buat benda remeh ini, ku nekad akn mengadu pd pihak atasan.. Pedulik la apa mau jadi.. Sapa tahan kalau gni.. Haizzzz!!
DisaatII ini lah aku rindukan kawanII di Seksyen Terimaan.. Kak Bert yang slalu ketawa ketika bersamaku.. Adrian yang slalu menyanyi bila terpandang wajahku.. Abg Azmin yang sentiasa tersenyum.. Boss Shahrina yang sangat manja dan sentiasa berterima kasih bila aku selesai melaksanakan tugas yg diberikan.. Aku terasa dihargai bila berada di sana.. Kepenatan yang aku rasai sangat berbaloi.. Kerja yang mereka berikan bertepatan dengan apa yg aku sepatutnya pelajari.. Rindu sangatII ketika berada di sana.. 

Ketika berada di Seksyen Terimaan jua aku telah mengenali seorang kakak yang sangat penyayang dan manja.. Aku sangat suka berkawan dan sangat sayang kakak itu.. Walaupun kakak itu bukan dari seksyen yang sama tapi aku bnyk menghabiskan masa bersamanya.. Semua pelajar akan berasa selesa ketika berurusan di kuanter  bendahari kerana sikap peramah dan memahaminya itu. Dia tidak akan meninggikan suara wlpn berhadapan dengn student yg bermasalah. Dia akn cuba menerangkan apa yg patut pelajar itu faham. Kakak ini layak utk diberikan penghargaan Pekerja Cemerlang kerana prestasinya.. Saya yakin satu hari nti pasti dia akan menerima anugerah itu. Disini jua saya doakan kakak itu cepat mendapat apa yg di inginkan.. Rezeki dr Allah yg sngtII tidak terhingga.. Saya doakan Kakak cepat dapat baby ya.. Baby Twins.. Aminn~  

Kak ketahuilah bila saya berada  dan bermain dengan kakak semua tekanan kerja yg saya alami terus hilang. Kakak adalah ubat saya di Jabatan Bendahari ini.. TERIMA KASIH KAK MARIANI @ MUSLIHA BINTI HJ. MUKADIS kerana hadir dalam hidupku. Aku SAYANGKAN kakak ~


✿ Da BaCa DroP La KoMeN Ye KengKawaN ✿

www.tips-fb.com

4 Org nGah Membebel²:

Anonymous said...

alalalala... ciannya @.@
xpa 1 hari cik.suer bully balik org2 tuu ya :) hehehe
org buat jahat balasan jahat la keh keh keh >.<


Mr.J A H A T

Mariani said...

Salam...
Terharunya...tak sangka dlm diam2 akak dihargai jua...ehehehhe. Tq...act, akak pun senang hati bila ada dik Suer. Ketawa je memanjang.....

Anyway...buat je kerja sesabar mungkin coz tak selamanya dik Suer akan dibuli dan org tu pun tak selamanya dpt bergoyang kaki...eheheh. Ingat, setiap perbuatan pasti ada balasannya dan setiap masalah pasti ada hikmahnya.....

✿Cik Suer✿ said...

@Anonymous: Hahaha.. Jahatnya org ini.. Tak pa.. Sabar jak. Nti tuhan tlg balaskan.. :)

✿Cik Suer✿ said...

@Mariani : Yaya Kak.. HarapII la x selamnya mcm ni.. Rasa tertekan sangatII.. Mcm mau bhnti pun ada gak.. Ermmm :'(